Πέμπτη 7 Απριλίου 2016

Πρωταπριλιά 2016..

   Ο παιχνιδιάρης Απρίλης που αρέσκεται στα ψεματάκια και στις πλάκες έφτασε! Μπορεί οι θερμοκρασίες στη Νέα Υόρκη να είναι ακόμα χαμηλές, όμως είναι ζήτημα χρόνου πια να υποδεχτούμε και εμείς εδώ με δόξα και τιμή την Άνοιξη, που πραγματικά σε αυτή την πλευρά του Ατλαντικού είναι άκρως μαγευτική.

   Και αφού κάναμε με τα παιδιά τις αθώες μας πλακίτσες και είπαμε και τα μικροψεματάκια μας- φέτος μου τη φέρανε για τα καλά οφείλω να ομολογήσω- βγήκαμε στην αυλή για να αφήσουμε τα βραχιολάκια-μαρτάκια μας στα κλαδιά των δέντρων της αυλής μας, προκειμένου να τα πάρουν τα πουλάκια και να φτιάξουν τις φωλιές τους.




   Ένα από τα πιο γνωστά παραμύθια που συνηθίζεται να διαβάζεται κάθε Πρωταπριλιά στα σχολεία είναι ο Πινόκιο. Τα παιδιά πάντα γελάνε, προβληματίζονται, θυμώνουν με τα παθήματα του ξύλινου ήρωα και πάντα καταλήγουν σε σοφά συμπεράσματα σχετικά με την αλήθεια και τα ψέματα! 


   Φέτος συζητήσαμε με τα παιδιά ποια είναι τα ψέματα που μπορούμε να πούμε και ποια όχι. Κρατάμε μυστικά από τη μαμά και το μπαμπά; Τι μπορεί να συμβεί αν κρατάμε μυστικά; Τι μπορεί να συμβεί αν κάποιος λέει συχνά ψέματα; Και αν αποκαλυφθεί η αλήθεια; Πώς νιώθει ο "ψεύτης" και πώς οι υπόλοιποι; Πώς θα τον αντιμετωπίσουν; Θα μπορούν να τον εμπιστευτούν ξανά; Θα μας άρεσε να έχουμε ανάμεσά μας έναν άνθρωπο ψεύτη; Είναι όλα τα ψέματα το ίδιο σημαντικά; Υπάρχουν ψεματάκια που φαίνονται πως είναι ψέματα και όμως τα λέμε απλά για πλάκα. Αυτά τα ψέματα δεν ενοχλούν κανέναν, δεν βλάπτουν κανέναν και δε δημιουργούν προβλήματα σε κανέναν. Αυτά μπορούμε και να λέμε κάποτε κάποτε για να γελάσουμε μεταξύ μας. 

   Στο τέλος καταλήξαμε σε 2 ρητά του ελληνικού λαού σχετικά με την αλήθεια και το ψέμα, τα οποία μπόρεσαν τα παιδιά να κατανοήσουν από μόνα τους χωρίς περιττές εξηγήσεις.
* " Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια"
* " Η αλήθεια πάντα λάμπει"

   Με τη βοήθεια του Πινόκιο είπαμε και μεις μικρά αθώα και αστεία ψεματάκια και κάναμε τη μύτη του Πινόκιο άλλοτε να μεγαλώνει και άλλοτε να μικραίνει.

" Ο μπαμπάς μου δεν έχει γεννηθεί ακόμα"

"Δε θα πάω αύριο στο ελληνικό σχολείο"


Το χειμώνα μου αρέσει να πηγαίνω στη θάλασσα"

" Τη δασκάλα μου τη λένε κύριο Γιάννη"

"Αγαπώ τη δασκάλα μου"

"Στην τσάντα μου έχω βιβλία"

"Αγαπώ τη μαμά μου"

"Είμαι στο ελληνικό σχολείο"

"Έξω κάνει κρύο"

"Έξω σήμερα κάνει πολύ ζέστη"

"Όταν βρέχει κρατώ ομπρέλα"


                                
   Έπειτα κατηγοριοποιήσαμε τις αλήθεις και τα ψέματα, γελάσαμε με τις ανεξάντλητες προτάσεις των παιδιών, διακρίναμε και μετρήσαμε πόσα είναι τα ψέματα και πόσες οι αλήθεις. Ποια είναι περισσότερα;


   Στο τέλος φτιάξαμε τις δικές μας κούκλες Πινόκιο..







Καλή Πρωταπριλιά.....
April fools!!!!!
Και του χρόνου!!!!!
:-)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου